Szkolenie "Testowanie użyteczności"

Szkolenie praktyczne

Przyjazny interfejs użytkownika jest kluczem do komercyjnego sukcesu aplikacji i urządzenia. Stopień trudności użycia danego narzędzia przekłada się bezpośrednio na stopień niezadowolenia użytkownika. Pracujesz jako projektant UI? Testujesz usability? Zajmujesz się optymalizacją witryn? Jest wiele narzędzi i metod budowania użytecznego interfejsu. Poznaj najważniejsze z nich na szkoleniu z testowania użyteczności.

 

Tematyka:

1. Czym jest użyteczność? 

  • definicja
  • użyteczność jest inwestycją
  • czynnik ludzki


2. Interfejs

  • aplikacja internetowa
  • aplikacja desktopowa
  • aplikacja mobilna


3. Proces użyteczności w oparciu o User-Centered Design

  • analizy użyteczności  (wymagania użytecznościowe, relacja - użyteczność wymagania funkcjonalne, metody zbierania wymagań)
  • projektowanie użyteczności (prototypy, projektowanie zespołowe)
  • testowanie użyteczności  (błędy użyteczności, planowanie testów, miary w testowaniu, testowanie prototypu, ocena ekspercka w oparciu o standardy (heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy), testowanie z nieświadomym użytkownikiem, testowanie z użytkownikiem)


4. Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne) 

 

Przy zamówieniu kursu „Testowanie użyteczności” dla grupy zorganizowanej istnieje możliwość zmodyfikowania tematyki szkolenia po konsultacji i we współpracy z trenerem. Taki kurs może pokrywać w szerszym zakresie następujące tematy:

  • Użyteczność intranetów
  • Użyteczność aplikacji desktopowych
  • Użyteczność aplikacji internetowych

Umiejętności słuchaczy przed:

Szkolenie wymaga podstawowych informacji o interfejsie aplikacji lub urządzeń.

 

Umiejętności słuchaczy po szkoleniu:

Umiejętność samodzielnego projektowania i/lub testowania interfejsów. Planowanie, raportowanie i analizowanie danych. Moderacja testów z użytkownikami. Testowanie oparte na normach. Wykorzystywanie pozyskanych informacji do wdrażania zmian w interfejsie. Optymalizowanie interfejsów. Modyfikacje UI pod kątem potrzeb użytkownika.


Metoda:

Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych. Prowadzący: jedynie praktycy o umiejętnościach mentorskich i coachingowych.

 

Materiały

Raty PayU

Chcesz wiedzieć co się dzieje na EDU?

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najnowsze informacje!

˟
Zapisz się
Chcesz być na bieżąco?
˟
Dziękujemy za zapisanie się na newsletter. Potwierdź subskrypcję klikając w link aktywacyjny przysłany na maila.