Szkolenie "Testowanie użyteczności"
Szkolenie praktyczne
Przyjazny interfejs użytkownika jest kluczem do komercyjnego sukcesu aplikacji i urządzenia. Stopień trudności użycia danego narzędzia przekłada się bezpośrednio na stopień niezadowolenia użytkownika. Pracujesz jako projektant UI? Testujesz usability? Zajmujesz się optymalizacją witryn? Jest wiele narzędzi i metod budowania użytecznego interfejsu. Poznaj najważniejsze z nich na szkoleniu z testowania użyteczności.
Tematyka:
1. Czym jest użyteczność?
- definicja
- użyteczność jest inwestycją
- czynnik ludzki
2. Interfejs
- aplikacja internetowa
- aplikacja desktopowa
- aplikacja mobilna
3. Proces użyteczności w oparciu o User-Centered Design
- analizy użyteczności (wymagania użytecznościowe, relacja - użyteczność wymagania funkcjonalne, metody zbierania wymagań)
- projektowanie użyteczności (prototypy, projektowanie zespołowe)
- testowanie użyteczności (błędy użyteczności, planowanie testów, miary w testowaniu, testowanie prototypu, ocena ekspercka w oparciu o standardy (heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy), testowanie z nieświadomym użytkownikiem, testowanie z użytkownikiem)
4. Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne)
Przy zamówieniu kursu „Testowanie użyteczności” dla grupy zorganizowanej istnieje możliwość zmodyfikowania tematyki szkolenia po konsultacji i we współpracy z trenerem. Taki kurs może pokrywać w szerszym zakresie następujące tematy:
- Użyteczność intranetów
- Użyteczność aplikacji desktopowych
- Użyteczność aplikacji internetowych
Umiejętności słuchaczy przed:
Szkolenie wymaga podstawowych informacji o interfejsie aplikacji lub urządzeń.
Umiejętności słuchaczy po szkoleniu:
Umiejętność samodzielnego projektowania i/lub testowania interfejsów. Planowanie, raportowanie i analizowanie danych. Moderacja testów z użytkownikami. Testowanie oparte na normach. Wykorzystywanie pozyskanych informacji do wdrażania zmian w interfejsie. Optymalizowanie interfejsów. Modyfikacje UI pod kątem potrzeb użytkownika.
Metoda:
Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych. Prowadzący: jedynie praktycy o umiejętnościach mentorskich i coachingowych.
Materiały
- Usabiliy Body of Knowledge [EN] (Rekomendowany)
- "Kurs Usability" Tomasz Karwatka (Opcjonalny)
- Research-Based Web Design & Usability Guidelines (Opcjonalny)